دسته‌بندی نشده

نقش کاشی در طراحی

طراحی داخلی

 

کاشی و سرامیک جزء موادی هستند که در صنعت ساختمان سازمان بسیار قابل اهمیتند. کاشی و سرامیک در دکوراسیون داخلی ، نقش زیباسازی ایفا می‌کنند. کاشی‌ها، قطعه سنگ‌های مصنوعی هستند که دارای ابعاد (طول و عرض) مختلفی هستند و ضخامت آنها بسته به مکان کاربردشان، متفاوت و متغیر است. کاشی‌ها دارای یک سطح کاملا صیغلی و صاف هستند و سطح دیگرشان ناصاف است. کاشی‌ها در دکوراسیون سرویس بهداشتی ، دکوراسیون حمام و دکوراسیون آشپزخانه‌ ، کاربرد بسیار زیادی دارند. کاشی‌ها به راحتی تمیز می‌شوند و محیط را تمیز و زیبا نگاه می‌دارند، حتی برای تزئینات داخل و خارج ساختمان نیز کاربردی‌اند. کلمه کاشی از کاشان گرفته شده است که مهد تمدن این صنعت است.

سرامیک‌ ها نیز به موادی اطلاق می‌شود که معمولا جامدند و بیشترین حجم آن مواد غیرفلزی و آلی است این تعریف شامل تمام سفالینه‌ها، چینی‌ها، محصولات رسی سازه‌ای، ساینده‌ها (سیمان و شیشه)، آهنرباهای سرامیکی، لعاب‌ها، شیشه، سرامیک‌ها و… می‌شود.

سرامیک به معنای سفال یا گل خسته است، در واقع هنر و علم ساختن و کاربرد اشیای جامد و شکننده که ماده اصلی آن خاک می‌باشد است و این صنعت از دیرباز تا به امروز کاربردهای شگرفی داشته و دارد. خاک این صنعت از کائولن و خاک سفال است و در دکوراسیون و نمای ساختمان ، کاربردهای بسیاری دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *